ACTIVITEITEN
Op 13 september 2025 heeft de gezamenlijke (huurders en eigenaren) BBQ plaatsgevonden en het was een succes. In totaal waren 130 bewoners aanwezig waarvan 17 kinderen. Er zijn foto’s gemaakt maar in het kader van de privacy kan het Bestuur deze niet zonder toestemming publiceren. We horen graag – als u aanwezig was op de BBQ – of u bezwaar hebt tegen publikatie.
Op 3 juni 2025 heeft de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering van de Bewonersvereniging De Hoge Heren plaatsgevonden. De opkomst viel – wederom – tegen.
Op 11 februari 2025 is er een inloopbijeenkomst geweest over de herinrichting van de binnentuin (5e etage) en dan met name over de inrichting van het speelgedeelte voor de kinderen. De opkomst viel tegen!
Op 18 januari 2025 hebben de bewoners van De Hoge Heren afscheid genomen van Maria (medewerkster Schoonmaakteam). Maria is met pensioen gegaan.
Het groepje De Hoge Dames komen geregeld bijeen. Er wordt gezamenlijk iets gedronken en bijgepraat en volgens de deelnemers is het altijd gezellig. Mocht U belangstelling hebben voor De Hoge Dames, dan kunt U ze bereiken via bestuur@dehogeheren.nl.
NIEUWSBRIEVEN (deels alleen in het Nederlands)
MEDEDELINGEN
Marion Moleveld heeft besloten haar functie als secretaris/penningmeester van de bewonersvereniging neer te leggen. Wij danken haar voor haar inzet en betrokkenheid in de afgelopen periode. Het Bestuur is verheugd te kunnen melden dat de heer René von Weyhrother bereid is gevonden om de taak van penningmeester van Marion over te nemen. René zal deze functie op interim-basis vervullen tot aan de Algemene Ledenvergadering (ALV) in het voorjaar van 2026, waar hij formeel kandidaat zal zijn voor de benoeming als bestuurslid. De functie van secretaris zal worden ingevuld door Guus Jacobs. Indien u akkoord gaat met de bestuurswijziging van penningmeester, hoeft u verder geen actie te ondernemen. Mocht u bezwaar hebben tegen het voorstel, dan verzoeken wij u dit uiterlijk 15 oktober 2025 aan ons kenbaar te maken hetzij per e-mail aan bestuur@dehogeheren.nl of schriftelijk in de brievenbus Gedempte Zalmhaven 55.
Met ingang van 1 augustus 2025 geeft Guus Jacobs – op verzoek van Sharon Laforêt, voorzitter – invulling aan de rol van waarnemend voorzitter. Sharon kan momenteel haar rol als voorzitter niet combineren met haar drukke baan. Afgesproken is dat Guus Jacobs tot aan de eerstvolgende Algemene Ledenvergadering (ALV) optreedt als waarnemend voorzitter. De ALV vindt plaats in maart of april 2026.
BELANGRIJK: Registratie van klachten
Het is voor u als huurder echt van belang dat u uw klachten registreert bij Mijn Vesteda onder – Contact Nieuw contact/Klacht. Voor eigenaren in toren A geldt een andere procedure.
Klachten worden op deze manier officieel geregistreerd bij VESTEDA en het Bestuur van de Bewonersvereniging gebruikt deze officiële klachten als input voor het reguliere overleg met VESTEDA. De huismeester is weliswaar de juiste persoon om medebewoners aan te spreken, maar niet voor de registratie van klachten, dat moet u als huurder echt zelf doen!
Afrekening servicebijdragen 2023 en 2024 voor huurders. Het bestuur (Guus Jacobs) is na veel vragen en correcties (ten voordele van de huurders) akkoord met de afrekening servicebijdragen over de jaren 2023 en 2024. Het jaar 2024 is reeds uitbetaald en 2023 komt eraan.
Door de gemeente is gemeld dat de inpandige afvalcontainers worden vervangen door ondergrondse afvalcontainers op diverse plekken op straat. Alle bewoners zijn hierover middels een brief en ontwerpbesluit geïnformeerd. Inmiddels zijn bij de Raad van State (RvS) bezwaren ingediend. Verwacht wordt dat dit de nodige vertraging zal opleveren. Wanneer de inpandige containers vervallen en we dus ons afval alleen nog buiten op straat kwijt kunnen, is niet bekend.
Buurtpreventie Hoge Heren! Wilt u ook verbonden zijn met het wel en wee rond de torens A en B? Meldt u zich dan aan voor de groepsapp Buurtpreventie Hoge Heren. Het Bestuur is niet verantwoordelijk voor de inhoud en het beheer van deze app. Er is ook een groepsapp die Marktplaats Hoge Heren heet. Hier kunt u spullen aanbieden die u kwijt wilt of wilt verkopen. U kunt zich voor beide apps aanmelden door een berichtje met uw mobiele nummer naar bestuur@dehogeheren.nl te sturen.